رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دیوید کاپرفیلد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 98 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 98 رای
✔️ دیوید کاپرفیلد ، نام رمانی نوشتهٔ چارلز دیکنز نویسندهٔ انگلیسی و نیز نام شخصیت اصلی همین داستان است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۸۵۰ میلادی منتشر شد. دیکنز آن را از سایر کتاب های خود برتر می‌دانست شاید از این رو که حوادث هیجان­‌انگیز و بسیاری از عناصر داستان برگرفته از رخدادهای زندگی خود او است و می‌توان گفت بیش از دیگر رمان‌های او، قالب اتوبیوگرافی دارد. شخصیت اصلی این داستان، دیوید کاپرفیلد، کودک مورد علاقه خود دیکنز نیز می‌باشد.

از متن کتاب:
بر من معلوم نیست که در زندگی خویش، نقش قهرمان را خود به عهده خواهم داشت یا دیگری آن را ایفا خواهد کرد. در هر صورت این صفحات باید این امر را روشن کند. حالا برای اینکه شرح احوال خویش را از آغاز تولد شروع کنم، می نویسم که من (چنانکه به من گفته شده و آن را صحیح می پندارم و باور دارم)، جمعه شب ساعت دوازده به دنیا آمدم. می گفتند که در همان آن که ساعت شروع کرد به زنگ زدن، من نیز بی درنگ گریه سر دادم.
چون من در چنین روز و چنین ساعتی به دنیا آمدم، خانم پرستار و گیس سفیدان محل که ماهها قبل از اینکه افتخار ملاقات و آشنایی با ایشان دست دهد، نسبت به من لطف خاصی ابراز می داشتند. چنین اظهار می کردند که اولا سرنوشت یا طالع من بسیار نامیمون است و ثانیا افتخار دیدن اجنه و ارواح را نیز خواهم داشت. مطابق عقیده آنان این دو موهبت ملازم زندگی همه کودکانی است که در دقایق آخر جمعه شب به دنیا می آیند، خواه نرینه باشند، خواه مادینه...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/03/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیوید کاپرفیلد

تعداد دیدگاه‌ها:
9
فوق العاده س فوق العاده:x:x:x8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
من سه تا از آثار دیکنز رو بیشتر نخوندم ولی خب می گم دیکنز عالیه8-)8-):x
از اون جایی که این کتاب یه جور هایی به زندگی خود دیکنز شباهت داره می شه نتیجه گرفت که دیکنز این کتاب رو وقعا با عشق نوشته:D:-);-)
کاش امکانی فراهم میکردین تا بشه دانلودش کرد و اینجوری ادم تو خماری نمیموند..............
دیوید کاپرفیلد یکی از قشنگ ترین کتاباییه که توی عمرم خوندم. :xپیشنهاد می کنم این کتاب نازنینو بخونین حتما.
ای کاش کتابهایی مثل این که حق انشار اینترنتیشون معلوم نیسشت کلا از فهرست کتابها به طور موقت حذف بشند تا اینجوری آدمو که بعد یه سرچ طولانی ممکنه به این سایت کشیده شده باشه توی خماری نذارن.
ادبیات واقعی را با دیوید کاپرفیلد دیکنز بشناسید پس از آن هر کتابی را نخواهید خواند
قصه گوی مهربان نسل های زخمی جناب دیکنز
ميتونم فقط بگم "خدااااااااست اين كتاب"!!!!
نخونين از دستتون رفته!
دیوید کاپرفیلد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک